ဆုေတာင္းျပည့္ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ေစတီေတာ္ႀကီး(ေအာင္လံ)၏
သမိုင္းေတာ္
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ
အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မမူမီ၊ ေရွးပေ၀ဏီအခါက
အိႏၵိယျပည္တြင္ သူ႔အမ်ိဳးသာျမတ္သည္ ငါ့အမ်ိဳးသာ ျမတ္သည္ဟူေသာ ဇာတိပုည ဂုဏ္မာနသည္ အလြန္ေထာင္လႊားခဲ့ၾကေလသည္။
သို႔ေၾကာင့္ လည္း လူမ်ိဳးေရးျပႆနာသည္ အိႏၵိယျပည္တြင္ အမ်ားဆံုး ေပၚေပါက္ခဲ့ေလသည္။
ဇာတိပုည ဂုဏ္မာန ဟူေသာ စကားသည္ တျဖည္းျဖည္း
ေရြ႕ေလ်ာလာေသာအခါ ဇာတ္ဟူ၍ ျဖစ္လာေလသည္။ ဤဇာတ္ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ဤလူမ်ိဳးကား ဇာတ္နိမ့္လူမ်ိဳး၊
ဤလူမ်ိဳးကား ဇာတ္ျမင့္လူမ်ိဳး စသည္ျဖင့္ လူလူခ်င္းပင္ဇာတ္ျဖင့္ ခြဲျခားခဲ့ေလသည္။ ထိုမွ်နွင့္ပင္
မရပ္ေသး ဤလူမ်ိဳးကား ဒြန္းစ႑ားမ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား ပန္းမိႈက္သြန္မ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား
သားေရနယ္မ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကားဆတၱာသည္မ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား ေတာင္သူလယ္သမားမ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား
ကုန္သည္မ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား မင္းမ်ိဳး၊ ဤလူမ်ိဳးကား ျဗဟၼဏမ်ိဳး စသည့္ျဖင့္ လူတစ္မ်ိဳးတည္းကိုပင္
အစိတ္စိတ္အျမြာျမြာ ကြဲျပားေအာင္ ဇာတ္ကပင္ ခြဲျခားခဲ့ေလသည္။ ဤဇာတ္ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး
မၾကည္ျဖဴနိုင္ ၾကဘဲ ရန္ေထာင္ကာ မာန္ေဆာင္လ်က္ ရိွၾကေလကုန္သည္။
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္လာေသာအခါ
သပိတ္တစ္လံုး၊ သကၤန္းသံုးထည္ အရင္း ရိွလ်ွင္ မည္သည့္လူမ်ိဳး၊ မည္သည့္ဇာတ္ရိွသူပင္ျဖစ္ေစ၊
ျမင့္ျမတ္ေသာ သက်သာကီယ ဇာတ္သို့ ၀င္ေရာက္နိုင္သည္ဟု လူမ်ိဳးတို႔၏ ဇာတ္ျပႆနာကို စက္ဆုပ္ေတာ္မူေသာ
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူမွန္သမွ် သက်သာကီယဇာတ္သို႔ သြတ္သြင္းေတာ္မူ ခဲ့ေလသည္။
တေကာင္းျပည္
ဤဘဒၵကမာၻတြင္ ပြင့္ေတာ္မူကုန္ၿပီးေသာ ဘုရားရွင္မ်ား၏
လက္ထက္ေတာ္အခါမ်ား၌ တေကာင္းျပည္ႀကီးသည္ ကကုသန္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ သံသရပူရျပည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေကာဏာဂံုဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ ရဌပူရျပည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ကႆဖ ဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ သင္းတြဲျပည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
ေဂါတမဘုရားလက္ထက္ေတာ္၌ တေကာင္းျပည္ ဟူ၍လည္းေကာင္း ဘုရားရွင္ ေလးဆူတို႔၏ လက္ထက္ေတာ္၌
ေလးနာမည္ တြင္ခဲ့ေလသည္။
သာကီ၀င္ သံုးျပည္ေထာင္
ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသခင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မမူမီ
ေရွးလြန္ေလၿပီးေသာ အတိတ္ကာလ၌ အိႏိၵယျပည္ အလယ္ပိုင္းတြင္ တည္ရိွေသာ ေကာသလတိုင္း၊ ပဥၥာလတိုင္း
တိုင္းႏွစ္တိုင္းကို ပဥၥာလရာဇ္မင္းက အုပ္ခ်ဳပ္၍ မင္းလုပ္ခဲ့ေလသည္။
အိႏိၵယျပည္ ေျမာက္ပိုင္း၊ ဟိမ၀ႏာၱ ေတာင္ေျခတြင္
တည္ရိွေသာ ေဒ၀ဒဟ-ေကာလိယႏွင့္ ကပၸိလ၀တ္ မည္ေသာ သံုးျပည္ေထာင္ကို မဟာသမၼတ မင္းမ်ိဳးမွ
ဆင္းသက္၍ အမ်ိဳးမပ်က္ တည္ရိွခဲ့ေသာ သက်သာကီ၀င္ မင္းမ်ိဳးတို႔က အုပ္စိုးခဲ့ေလသည္။ ဤသံုးျပည္ေထာင္ကို
သက်သာကီ၀င္ သံုးျပည္ေထာင္ ဟုလည္း ေခၚဆိုေလသည္။ သက်သာကီ၀င္မင္းတို႔သည္ အမ်ိဳးမပ်က္ အဆက္ဆက္တည္ရိွခဲ့သျဖင့္
အမ်ိဳးအတြက္ အလြန္မာန္တက္ေသာ လူမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
အဘိရာဇာမည္ေသာ သာကီႏြယ္ဖြား မင္းတစ္ပါးသည္
မိမိတြင္ရိွေသာ ဗိုလ္ပါအလံုးအရင္းကိုယူ၍ သက်သာကီ၀င္သံုးျပည္ေထာင္မွ အေရွ႕ဘက္သို႔ ဖဲ့ထြက္ခဲ့ေလသည္။
ထိုမင္းသည္ ဧရာ၀တီျမစ္ ကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီးလ်ွင္ ေနခင္းထိုင္ခင္း အလြန္သာယာေသာ သဃၤႆျပည္ဟု
သမုတ္ကာ၊ ၿမိဳ႕သစ္ရြာသစ္ တည္ေထာင္လ်က္ စိုးစံေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ဤ သဃၤႆျပည္ကို ေနာင္ေသာအခါ
တေကာင္းျပည္ ဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။
အဘိရာဇာမင္းႀကီး နတ္ရြာစံ ကံေတာ္ကုန္ေသာအခါ
သားေတာ္ႏွစ္ပါး ျဖစ္ၾကကုန္ေသာ ကံရာဇာႀကီးႏွင့္ ကံရာဇာငယ္ သားေတာ္ႏွစ္ပါးတို႔သည္ ထီးေမြနန္းေမြႏွင့္
စပ္လ်ဥ္း၍ မသင့္မျမတ္၊ စစ္ၿပိဳင္မည္တကဲကဲ ျဖစ္ၾကရာ အမတ္ပညာရိွမ်ားက အသ်ွင္သားတို႔ ရန္စစ္ျဖစ္ၾကလ်ွင္
တိုင္းသူျပည္သား လူအမ်ားတို႔သည္ အက်ိဳးမဲ့ ေသေၾကပ်က္စီးၾကရေတာ့မည္။ သို႔ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
ရန္စစ္ထိုးေတာ္မမူၾကပါလင့္၊ ကုသိုလ္စစ္သာ ထိုးေတာ္မူၾကပါေလာ့ဟု ေလ်ွာက္တင္ၾကရာ ငါတို႔သည္
အသို႔လ်ွင္ ကုသိုလ္စစ္ကို ထိုးကုန္ရာအံ့နည္းဟု မင္းသားမ်ားက ေမးကုန္လတ္ေသာ္ အမတ္ႀကီးမ်ားက
အသ်ွင္သားတို႔သည္ မိမိတုိ႔ႀကိဳက္နွစ္သက္ရာ ေနရာတစ္ခုစီယူ၍ ညဥ့္တြင္းၿပီး အလွဴမ႑ပ္ႀကီး
တစ္ေစာင္စီ ေဆာက္လုပ္ရပါမည္။ အလ်င္ၿပီးသူက ႀကီးစြာေသာ အလွဴႀကီးကို ေပး၍ ထီးနန္းသိမ္းပြဲကို
ခံရပါမည္။ မၿပီးသူသည္ စစ္ရံႈးသူျဖစ္ၿပီး နိုင္ငံမွ ထြက္ခြာသြားရပါမည္ဟု ေလွ်ာက္တင္ၾကေလသည္။
ဤအခ်က္ကို မင္းသားႏွစ္ပါးစလံုး သေဘာက်ၾက၍
ေနရာတစ္ခုစီ အသီးသီး ယူၾကၿပီးလ်ွင္ မ႑ပ္တဲတစ္ေစာင္စီ ေဆာက္ၾကေလသည္။ ကံရာဇာႀကီးသည္ သစ္ႀကီး၀ါးႀကီးမ်ားကို
ရွာေဖြစုေဆာင္း၍ မ႑ပ္ေတာ္ကို ခံ့ခံ့ညားညား ေဆာက္လုပ္သျဖင့္ တစ္ညဥ့္ခ်င္း မၿပီးရိွေလသည္။
ကံရာဇာငယ္ မူကား မ႑ပ္ေတာ္ကို သစ္ငယ္၀ါးငယ္တို႔ျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ေသာေၾကာင့္ ညဥ့္တြင္းခ်င္းၿပီးသည့္အျပင္
ဖ်င္ျဖဴမ်ားႏွင့္ မိုးကာထားသျဖင့္ အေ၀းမွၾကည့္ေသာ္ ထံုးေဖြးေဖြး စြပ္ထားသကဲ့သို႔ ရိွေလသည္။
ဤသည္ကို ကံရာဇာႀကီး ျမင္ေသာအခါ မိမိသည္ ရွံဴးနိမ့္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
သိရိွ၍ မိမိ၏ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္းကို ယူလ်က္ ဧရာ၀တီျမစ္ကို စုန္ဆင္းခဲ့ေလသည္။ ဧရာ၀တီျမစ္ႏွင့္
သလႅာ၀တီျမစ္ တို႔ ေပါင္းဆံုရာ ပခုကၠဴၿမိဳ႕အထက္နားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ သလႅာ၀တီျမစ္ကို ဆန္တက္ခဲ့၍
ကေလး ေက်းေတာင္ညိဳအရပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ ထိုအရပ္ကို ရာဇၿဂိဳလ္ဟု သမုတ္၍ ေျခာက္လ ဗိုလ္ရႈခံ၀င္
စံေနေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ ထိုအခါ၀ယ္ ကေလးေက်းေတာင္ညိဳအရပ္၏ ေတာင္ဘက္တစ္လႊားတြင္ ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊
သက္တို႔ ေနထိုင္ၾကေလသည္။ ထို ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊ သက္ တို႔က အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းလ်ာေတာင္းလာသျဖင့္
သားေတာ္ မုဒုစိတၱကို ေစလႊတ္၍ ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊ သက္တို႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေစေတာ္မူေလသည္။
ညီေတာ္ ကံရာဇာငယ္သည္ကား တေကာင္းျပည္တြင္
ဖခမည္းေတာ္၏ အရိုက္အရာျဖစ္ေသာ ေရႊထီးေရႊနန္း၊ ေရႊၾကငွန္းကို ဆက္ခံစိုးအုပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဤတေကာင္းျပည္ႀကီးကို အႏြယ္ေတာ္မပ်က္ ဆက္ခံစိုးအုပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သက်သာကီႏြယ္
ရွင္ဘုရင္တို႔မွာ ဘိုးေတာ္သားေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ အဘိရာဇာမင္းၾကီးမွသည္ သားေတာ္ ဘိႏၷကရာဇာမင္းေပါင္း
သံုးက်ိပ္သံုးေယာက္တို႔သည္ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့ၾကေလသည္။
တေကာင္းျပည္ႀကီးကို ေနာက္ဆံုးအုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေသာ
ဘိႏၷကရာဇာမင္းႀကီး လက္ထက္ေတာ္တြင္ ေျမာက္ဘက္တြင္ရိွေသာ ဂႏၶာလရာဇ္တိုင္း စိန္႔ျပည္မွ
တရုတ္တရက္တို႔သည္ ၀င္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္လာ၍ သဃၤရ႒မည္ေသာ တေကာင္းျပည္ႀကီး ပ်က္စီးရေလသည္။
ဘိႏၷကမင္းႀကီးသည္ စုရံုးမိသမွ်ေသာ မိမိ၏ ဗိုလ္ပါအလံုးအရင္းႏွင့္ မလည္ေခ်ာင္းအရပ္သို႔
ခို၀င္၍ စံေနေတာ္မူရေလသည္။ ထိုအရပ္တြင္ ဘိႏၵကမင္းႀကီး
နတ္ရြာစံကံေတာ္ကုန္ရေလသည္။ ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္းတို႔သည္လည္း သံုးစုကြဲ၍ တစ္စုေသာလူတို႔သည္
အေရွ႕ဘက္မ်က္ႏွာ ရွမ္းတို႔အရပ္တြင္ ရွမ္းတစ္ဆယ့္ကိုးခရိုင္ကို တည္ေထာင္ကာ ေအးေဆးစြာ
ေနထိုက္ၾကေလသည္။ တစ္စုကား ဧရာ၀တီျမစ္ ကို စုန္ဆင္းခဲ့ၾက၍ ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊ သက္တို႔၏ အရပ္၊
မုဒုစိတၱ စေသာ သာကီ၀င္မင္းတို႔၏ စိုးစံရာ သုနာပရႏ ၱတိုင္းသို႔ ၀င္ခဲ့ၾကေလသည္။ တစ္စုကား
ဘိႏၷကမင္းႀကီး၏ မိဖုရားႀကီး နာဂဆိန္ႏွင့္အတူ မလည္ေခ်ာင္းအရပ္၌ပင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကေလသည္။
သုနာပရႏ ၱတိုင္းသို႔ ခို၀င္ခဲ့ၾကေသာလူစုတြင္
ေဘးေတာ္ ကံသမင္းႀကီး၏ နာမံေတာ္ကို ခံယူေတာ္မူခဲ့ေသာ ကံသမင္းသားလည္း ပါ၀င္ေတာ္မူေလသည္။
ကံသမင္းသားသည္ ယခု သရက္ၿမိဳ႕ဟုေခၚတြင္ေသာေနရာသို႔ေရာက္ရိွလာေသာအခါ ေတာင္ငါးလံုးကာခို
ရာဇၿဂိဳလ္ျပည္ ကဲ့သို႔ ေတာေတာင္ေရေျမ အေျခအေနေကာင္းသည့္ျပင္ ကေ၀သင္ပုန္း ဇာလီထြန္းဟူေသာ
ေတာင္ေလးလံုးကာရံလ်က္ တင့္တယ္ဖြယ္ရာ ေျပျပစ္ညီညာေသာ ေျမမ်က္နွာရိွေသာ အရပ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
သေဘာေတာ္က်လွ၍ ဤေနရာ ဤဌာနကို မဟာဂါမရာဇဂဟ ဟုသမုတ္ကာ ၿမိဳ႕သစ္ရြာသစ္ တည္ေထာင္လ်က္ စိုးစံအုပ္ခ်ဳပ္
မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အနီးအနားတြင္ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊ သက္တို႔သည္လည္း
ကံသမင္းႀကီး၏ ဘုန္းရိပ္ကို ခိုလႈံ၀င္ေရာက္လာၾကေလကုန္သည္။
ကံသမင္းႀကီးတြင္ အိမ့္နိမ့္မွပါခဲ့ေသာ ေဃရကုမာရ
ဟူေသာ သားေတာ္တစ္ပါး ပါခဲ့ေလသည္။ ထိုမင္းသားသည္ မ်ားစြာဆိုးသြမ္းလ်က္ လူမိုက္လူေပ လူေတတို႔ႏွင့္
ေပါင္းသင္းကာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ဓားျပတိုက္ျခင္းၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ မုဒိန္းမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ျခင္းစေသာ
အေထြေထြေသာ မေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ေနေလသည္။ ထိုသို႔ သားေတာ္၏ ရမ္းကားမႈတို႔ကို ႏိုင္ငံသားမ်ားက
မေက်နပ္ၾက၍ ဘုရင့္အား ေရႊနားေတာ္ၾကား ေလ်ွာက္ထားၾကေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္ သားေတာ္အား
ကြပ္မ်က္ေစေလသည္. ထုိအခါမွစ၍ ကံသမင္းႀကီးအား သားသတ္မင္းဟူ၍ အခ်ိဳ႕က ေခၚဆိုၾကေလသည္။
ကံသမင္းႀကီးသည္ သားေတာ္အတြက္ စိတ္အပ်က္ႀကီးပ်က္ရသျဖင့္ ေနာင္တြင္ ငါ၏ မိဖုရား၀ယ္ သားေတာ္မ်ား
ေပၚေပါက္လာပါက သူတစ္ပါးကို အေႏွာင့္အယွက္ ဒုကၡမေပးႏိုင္မီ ငယ္ရြယ္စဥ္ကပင္ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍
ပစ္လိုက္ၾကေစဟူေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ထုတ္ျပန္ထားေလသည္။
ကံသမင္းႀကီး၏
မိဖုရားႀကီးသည္ မိန္းမျမတ္တို႔၏ ရုပ္ဆင္းသ႑ာန္ ၾကန္အင္လကၡဏာ တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္အျပင္
ပိုင္းျခားေ၀ဖန္မႈ ျပဳတတ္ေသာ ပဋိဘာဏဥာဏ္ပညာ နွင့္လည္း ျပည့္စံုေလသည္။ ေလာကလူမ်ားသည္မျဖစ္ခ်င္တာကိုလည္း ျဖစ္ရတတ္သည္။ ျဖစ္ခ်င္တာကိုလည္း မျဖစ္ရတတ္ေလသည္။ တစ္ေန႔ေသာ္ ကံသမင္းႀကီး၏
မင္းမိန့္ကို ဦးထိပ္ပန္ဆင္ေနရရွာေသာ မိဖုရားႀကီးတြင္ ပတၱျမားေရႊၾကဳတ္ နႈတ္ငံုေတာ္
ရိွလာေလသည္။ ထိုအခါ ႀကိဳတင္၍ ဆင္ျခင္တိုင္းဆတတ္ေသာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ မိဖုရားႀကီးသည္
မိမိႏွင့္ ရက္တူလတူ သေႏၶယူၾကကုန္ေသာ အမ်ိဳးသမီး ႏွစ္ဦး၊ သံုးဦးကို ေခၚယူေတာ္မူ၍ မိမိထံပါး
အၿမဲခစားေစေလသည္။
မိဘုရားႀကီး၏
ပတၱျမားေရႊၾကဳတ္ ႏႈတ္ငံုေတာ္သည္ ရက္လေစ့၍ မီးရွဴးသန့္စင္ ဖြားျမင္လတ္ေသာ္ သားေတာ္ကေလးကို
ဖြားျမင္ေတာ္မူေလသည္။ မိဖုရားႀကီးထံပါးတြင္ ခစားလ်က္ရိွေသာ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးတြင္လည္း
သမီးေတာ္ေလးတစ္ဦးကို ဖြားျမင္ေလသည္။ ထိုအခါ မိဖုရားႀကီးသည္ သားႏွင့္ သမီးကို လဲကာယူလ်က္
မိမိတို႔တြင္ သမီးကညာ ရတနာကိုသာ ဖြားျမင္ေတာ္မူေၾကာင္း မင္းႀကီးအား ေလ်ွာက္ေစေလသည္။
ထိုအမ်ိဳးသမီးကိုပင္လ်ွင္ နို႔ထိန္းသည္ ျပဳေစလ်က္ စရိတ္စက အျပည့္အစံုႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္မွ
ေ၀းကြာရာ အေနာက္ေတာင္ရိုးေပၚသို႔ပို႔ကာ ရြာငယ္တစ္ခုတြင္ သားေတာ္ကေလးကို ဖံုး၀ွက္ကာ
ထားလိုက္ေလသည္။
ထုိအခ်ိန္
ထိုအခါတြင္ အိႏိၵယျပည္၊ မဇၥ်ိမေဒသ၌ ေဂါတမအမည္ရိွေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထင္ရွားပြင့္ေတာ္မူ၍
သာ၀တၱိျပည္ ပေႆနဒီေကာသလမင္းႀကီးက ကပၸိလ၀တ္ျပည္ မဟာနန္မင္းႀကီးအား သမီးကညာေတာင္းလာသည္ကို
အမ်ိဳးအႏြယ္ပ်က္အံ့စိုးသျဖင့္ မင္းသမီးအစစ္ကို မေပးဘဲ မဟာနန္မင္းႀကီး၏ ကၽြန္မတြင္ျမင္ေသာ
၀ါသဘခတၱိယ မည္ေသာ မင္းသမီးကို ေပးလိုက္ေလသည္။ ထိုမင္းသမီးကို မိဖုရားေျမွာက္၍ သားေတာ္
၀ိဋဋဴပ ကို ဖြားျမင္ေလသည္။
၀ိဋဋဴပ မင္းသား အရြယ္တို႔ေရာက္လတ္ေသာ္ အဘိုးအဘြား
ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တို႔ကို ကန္ေတာ့ရန္ ကပၸိလ၀တ္ ေနျပည္ေတာ္သုိ႔ လာခဲ့၍ ျပန္ေသာအခါ ၀ိဋဋဴပ
မင္းသား ထိုင္သြားေသာေနရာကို အမႈလုပ္မ်ားက ကၽြန္မသား ထိုင္သြားေသာေနရာဟု ႏႈတ္မွ တတြတ္တြတ္ေရရြတ္ၾကလ်က္
ႏို႔ရည္တို႔ျဖင့္ ေဆးေက်ာၾကေၾကာင္းကို ၀ိဋဋဴပ မင္းသား သိရိွ၍ ေနာင္ ငါမင္းျဖစ္ေသာအခါ
ဤသက်သာကီ၀င္မင္းတို႔၏ လည္ေခ်ာင္းေသြးျဖင့္
ငါ၏ ေျခေတာ္ကို ေဆးေတာ့အံဟု ရန္ၿငိဳးထားေတာ္မူေလသည္။
ခမည္းေတာ္ မင္းတရားႀကီး နတ္ရြာစံၿပီးသည္ေနာက္
၀ိဋဋဴပ မင္းသား မင္းျဖစ္လာေသာအခါ ရန္ၿငိဳးထားခဲ့သည့္အတိုင္း သက်သာကီ၀င္မင္းတို႔ကို
တိုက္ခိုက္ဖ်က္ဆီးေတာ့အံ့ဟု ႏွလံုးမူလ်က္ စစ္အဂၤါေလးပါးႏွင့္ ခ်ီတက္ေတာ္မူရာရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္
ၾကြခ်ီလာကာ လမ္းမွတားသျဖင့္ သံုးႀကိမ္တိုင္တိုင္ စစ္ေခါက္၍ ျပန္ခဲ့ေလသည္။ ေလးႀကိမ္ေျမာက္၌ေသာ္ကား
သာကီ၀င္မင္းတို႔၏ ေရွး၀ဋ္ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားလည္း တားျမစ္ေတာ္မမူဘဲ ရိွခဲ့ရာ
၀ိဋဋဴပ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ရဲမက္တို႔သည္ ကပၸိလ၀တ္ေနျပည္ေတာ္သို႔ေရာက္၍ မဟာနန္မင္းႀကီးထံပါးေနေသာ
သူမ်ားမွတစ္ပါး သာကီ၀င္မင္းမ်ိဳးတို႔ကို အကုန္သတ္ေလသည္။
ယင္းသို႔ သာကီ၀င္ သံုးျပည္ေထာင္ ပ်က္စီးေသာအခါ
ဓဇရာဇာမည္ေသာ သာကီ၀င္မင္းတစ္ပါးသည္ မိမိ၏ ဗိုလ္ပါ အလံုးအရင္းႏွင့္တကြ ကပၸိလ၀တ္ေနျပည္ေတာ္မွ
ျမန္မာျပည္ဘက္သို႔ ဖဲ့ခြာခဲ့လ်က္ ေမာရိယၿမိဳ႕ကို တည္ေထာင္ ဖန္တည္း၍ စံေနေတာ္မူျပန္ေလသည္။
ယင္းမွတစ္ဖန္ ေျပာင္းခဲ့ျပန္ရာ မလည္ေခ်ာင္းအရပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိဖုရားႀကီး နာဂဆိန္ႏွင့္ေတြ႕၍
ေဆြတူမ်ိဳးမွ် သာကီယခ်ည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စံုဖက္ေတာ္မူၾကၿပီးလွ်င္ အညာပုဂံျပည္ကိုတည္ေထာင္၍
စံေနေတာ္မူၾကေလသည္။ ထိုတြင္ သားေတာ္ ၀ိရာဂကို ဖြားျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ယင္းမွတစ္ဖန္ ေျပာင္းခဲ့ျပန္၍
သက်သာကီ၀င္မင္းတို႕၏ စံေနရာ သဃၤရ႒မည္ေသာ တေကာင္းျပည္ႀကီးကို ပဥၥာလတေကာင္းျပည္ဟူ၍ သမုတ္ၿပီးလွ်င္
ထီးသစ္နန္းသစ္တည္ေဆာက္ကာ စိုးစံေတာ္မူၾကေလသည္။
ဤ ဒုတိယအႀကိမ္တည္ေသာ ပဥၥာလ တေကာင္းျပည္ႀကီးကို
မင္းတစ္ဆယ့္ခုႏွစ္ဆက္ စိုးစံခဲ့ေလသည္။ ဤမင္းမ်ားကို သတိုးမင္းမ်ိဳးဟု ရာဇ၀င္တြင္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။
သကၠရာဇ္ ၆၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ပ်ဴ၊ ကန္းယံ၊ သက္တို႔ႀကီးစိုးရာ သေရေခတၱရာျပည္၌ မိဖုရား နန္းခန္းႏွင့္
ေမာင္ေတာ္ တမၺဴလ မင္းသားႀကီးတို႔ ေမာင္ႏွမခ်င္း စစ္ခင္းၾကရာ ေမာ္ေတာ္ တမၺဴလမင္းသားႀကီး
စစ္ရွံဳးနိမ့္၍ အလံုးအရင္းႏွင့္တကြ ကံသမင္းႀကီး၏ နယ္ပယ္ဘက္သို႔ ေတာခို၀င္ေရာက္ ေနထိုင္ခဲ့ေလသည္။
ထိုအခါ နဂိုမူလက ေသာင္းက်န္းလ်က္ရိွေသာ ေဒသခံ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားသည္ ခြန္အားႀကီးေသာ
တမၺဴလ မင္းသားႀကီး၏ တပ္ႏွင့္ပူးေပါင္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ပိုမို၍ အေႏွာင့္အယွက္ ေပးေလသည္။
တပ္ေျပးႏွင့္ ေသာင္းက်န္သူမ်ား ႀကီးစိုးရာဌာနသည္ကား
ကံသမင္းႀကီး၏ ပိုင္ဆိုင္ရာနယ္ေျမ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္အခါက ကံသမင္းႀကီး၏ ပိုင္ဆိုင္ရာနယ္ေျမသည္
ဧရာ၀တီျမစ္၏ အေရွ႕ဘက္ကမ္းမွ ပဲခူးရိုးမအေနာက္ျခမ္းအထိ က်ယ္ျပန္႔ေလသည္။ နယ္ပယ္အတြင္း၌
ေနထိုက္ၾကကုန္ေသာ နယ္ပယ္သူ၊ နယ္ပယ္သား လူအမ်ားတို႔သည္ အတိဒုကၡ အလြန္ေရာက္ၾကသျဖင့္ ၄င္းအေၾကာင္းကို
ဘုရင္မင္းျမတ္အား ေရႊနားေတာ္ၾကား ေလွ်ာက္ထား၍ အကူအညီ ေတာင္းခံၾကေလသည္။ ထိုအခါ ဘုရင္မင္းျမတ္သည္
အသက္အရြယ္ အိုမင္းမစြမ္း ျဖစ္ေနသည့္ျပင္ က်န္းမာေရးကလည္း မျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ မုဒိန္းတႏၵ၊
ခုိးသားဓားျပတို႔၏ ရန္ကို ႏွိမ္နင္းဖို႔ရန္ ငါ့မွာ သားေတာ္တစ္ပါးရိွပါက ေကာင္းေလစြဟု
မိဖုရားႀကီး၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ညည္းညဴေတာ္မူေလသည္။
ထိုအခါ မိဖုရားႀကီးက အရွင္မင္းႀကီး ယခုအခါ
သားေတာ္တစ္ပါး ထင္ရွားရိွခဲ့ပါလွ်င္ သတ္ဦးမွာလားဟု ေလွ်ာက္ထားရာ အားကိုးအားထား သားရတနာရိွပါဘိမူ
အိမ့္ေရွ႕ဥပရာဇာခန္႔အပ္၍ ရန္သူေတြကို ႏွိမ္နင္းေစရမွာေပါ့ဟု မိန္႔ျမြက္ေတာ္မူေလသည္။
ထိုသို႔တၿပီးကား ေကာင္းၿပီ အရွင္မင္းႀကီး
ဘုရားက်ြန္မတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၈ ႏွစ္ေလာက္က မ်က္ႏွာသန္႔စင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူသည္မွာ သမီးကညာ
ရတနာမဟုတ္ သားေတာ္အစစ္သာျဖစ္ခဲ့သည္။ အရွင္မင္းႀကီး၏ အမိန့္ေတာ္ျမတ္ကို ဦးထိပ္ရြက္
ပန္ဆင္ရသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သားေတာ္ကို အထိမ္းအယ နို႔ထိန္းသည္တို႔ႏွင့္တကြ အရပ္တစ္ပါးသို႔
ပို႔ေဆာင္ကာ ၀ွက္ထားခဲ့ၿပီးလွ်င္ သမီးကညာ ရတနာဖြားျမင္ေၾကာင္းကို မင္းႀကီးအား ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္ဟု
ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္လွ်င္ သားေတာ္အား အျမန္ဆံုး ေခၚေဆာင္ရမည္ဟု အမိန္႔ေတာ္
သတ္မွတ္ေလသည္။
မိဖုရားႀကီးသည္ သားေတာ္ထံသို႔ လူလႊတ္၍ အျမန္ဆံုးၾကြလာရန္
မွာၾကားလိုက္ေလသည္။ သားေတာ္သည္လည္း မေတြ႕ျမင္ မဖူးေတြ႕ရဘူးေသးေသာ မိဘႏွစ္ပါးကို ေတြ႕ျမင္ဖူးေတြ႕ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
အလြန္၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ သားေတာ္ၾကြခ်ီေတာ္မူေၾကာင္း မင္းမိဖုရားႏွစ္ပါးတို႔အား
သံေတာ္ဦးတင္ေသာအခါ ခမည္းေတာ္ ႏွင့္ မယ္ေတာ္သည္ ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ နန္းဦးစမုတ္မွ
ထြက္၍ ႀကိဳဆိုၾကေလသည္။ နန္းတြင္းသူ၊ နန္းတြင္းသားတို႔မူကား တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး မယ္ေတာ္ႀကီး
လိမၼာပါးနပ္စြာ သားေတာ္ကေလးကို ဖံုး၀ွက္ကာထားေသာေၾကာင့္ အသက္မေသ က်န္ရသည္။ ဘုရင္ႀကီးအလိုအားျဖင့္မူကား
သားေတာ္ကေလးကို “သတ္ရဲ႕”ဟု တီးတိုးစကား ေျပာၾကားၾကေလသည္။
သားေတာ္ကေလး နန္းေတာ္ေရာက္၍ မၾကာျမင့္မီ
ဓားခုတ္လွံထိုး၊ ဆင္စီးျမင္းစီး၊ စစ္ဆင္စစ္တက္ စေသာ မင္းသားတို႔တတ္အပ္ေသာ အတတ္ပညာတို႔ကို
တစ္ခုမက်န္ ေကာင္းစြာသင္ၾကားေစၿပီးလွ်င္ အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာ ခန္႔အပ္ေတာ္မူေလသည္။ ထို႔ေနာက္
အေရွ႕ဘက္တစ္လႊားတြင္ ထၾကြေသာင္းက်န္းေနၾကကုန္ေသာ သူပုန္သူကန္တို႔ကို ႏွိမ္နင္းတိုက္ခိုက္ရန္
တပ္ေထာင္ကာ ဗိုလ္ထုႏွင့္ အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာကို စစ္သူႀကီးခန္႔၍ ေစလႊတ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာလည္း
ရန္သူကို ႏွိမ္နင္းရန္ တပ္ေထာင္ကာဗိုလ္ထုႏွင့္ ေအာင္စည္ကိုရြမ္း၊ ေအာင္လံကိုေထာင္၊
ေအာင္ေမာင္းသံတဟီးဟီး တီးလ်က္ ေလွေဖာင္မ်ားတို႔ျဖင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ကူးျဖတ္ကာ အေရွ႕ဘက္ကမ္းေျခတြင္
တည္ရွေသာ တေရာ္ကုန္းရြာဆိပ္ကမ္းသို႔ တက္လွမ္းခဲ့ေလသည္။
အိမ္ေရွ႕ဥပရာဇာ မင္းသားကေလးသည္ တပ္မ ခ်ရာ
တေရာ္ကုန္းရြာဆိပ္ကမ္းတြင္ နယ္သို႔ စစ္ျဖန္႔၍ မထြက္မီ အၾကပ္တပ္သား စစ္ဗိုလ္တို႔ႏွင့္
ညိွႏႈိင္းတိုင္ပင္ ေဆြးေႏြးျခင္းျပဳလ်က္ ဧရာ၀တီ သဲေသာင္ျပင္မွ သဲမ်ားကို တစ္ေယာက္တစ္ထမ္းစီ
သယ္ယူၾကၿပီးလွ်င္ ကိုးေထာင္ျပည့္ သဲပံုေစတီေတာ္ကို တည္ေဆာက္ၾကေလသည္။ ေစတီေတာ္ၿပီးေသာအခါ
ပန္းေရခ်မ္း၊ ၾကက္လွ်ာတိုင္၊ တံခြန္ကုကၠား၊ မေလးပြားတို႔ျဖင့္ ရိွခိုးေကာ္ေရာ္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကၿပီး၍
ဤေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဘုရားတပည့္ေတာ္တို႔သည္ ေတြ႔သမွ်ရန္သူကို လြယ္ကူစြာ ေအာင္ျမင္ရပါလို၏ဟူ၍
ဆုေတာင္းၿပီးလွ်င္ အေရွ႕တစ္လႊားသို႔ တပ္ေတာ္ကို ျဖန္႔ကာ ခ်ီတက္ၾကေလသည္။
အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလး၏ တပ္မေတာ္ႀကီး ခ်ီတက္ခဲ့ေသာ
ေအာင္လံၿမိဳ႕ အေရွ႕ေတာင္ယြန္းယြန္းတြင္ တည္ရိွၾကေသာ စခန္းႀကီး၊ ၿမိဳ႕လွ၊ ဆင္တဲ၊ ဆင္က်န္၊
ေမာင္းမလုတ္၊ ဗိုလ္လုကုန္း၊ ေအာင္ေျမကုန္းစေသာ ဤသမိုင္း၀င္ရြာမ်ားစြာတို႔သည္ ယခုတိုင္
ထင္ရွားရိွၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ဤဆုေတာင္းျပည့္ေရႊေျပာင္ေျပာင္ သမိုင္းေတာ္၌ က်ယ္အံ့မည္စိုးသျဖင့္
၄င္းရြာတို႔၏ အေၾကာင္းအရာ အတၳဳပၸတၱိတို႔ကို ခ်န္လွပ္၍ ထားခဲ့ပါသည္။
အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလး၏ တပ္မေတာ္သည္ ေသာင္းက်န္းထၾကြလ်က္ရိွၾကကုန္ေသာ
သူပုန္သူကန္တို႔ကို လြယ္ကူစြာ ႏွိမ္နင္းခဲ့ႏိုင္လ်က္ ေအာင္ျမင္စြာ တပ္မေတာ္ကို ျပန္ေခါက္ခဲ့နိုင္ေလသည္။
ထိုတြင္ မိမိတို႔ တပ္ထြက္ခဲ့စဥ္က ရန္သူဟူသမွ်ကို လြယ္ကူစြာ ႏွိမ္နင္းရပါလို၏ဟူ၍ ဆုေတာင္းျပည့္ေသာေၾကာင့္
မိမိတို႔တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ သဲပံုေစတီေတာ္ျမတ္ကို အုတ္ေက်ာက္တို႔ျဖင့္ မြမ္းမံကာ ခိုင္ခံ့ေသာ
အုတ္ေက်ာက္ေစတီေတာ္အျဖစ္ ထပ္မံ၍ တည္ေဆာက္ၾကျပန္ေလသည္။ ေစတီေတာ္၏ ဘြဲ႕ေတာ္ကိုလည္း ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီဟု
သမုတ္ေခၚေ၀ၚၾကေလသည္။
ခမည္းေတာ္ ကံသမင္းႀကီးသည္ အိမ္နိမ့္ ၄၀ နွစ္၊
စည္းစိမ္ ၂၅ ႏွစ္၊ သက္ေတာ္ ၆၅ ႏွစ္တြင္ နတ္ရြာစံေတာ္မူေလသည္။ ခမည္းေတာ္ နတ္ရြာစံၿပီးသည့္ေနာက္
အိမ့္ေရွ႕မင္းသားေလးသည္ ၀ဓမုဥၥိကရာဇာ ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမေတာ္ကို ခံေတာ္မူလ်က္ ရာဇဘိေသကမဂၤလာ
ဆင္ယင္က်င္းပေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ထီးေမြနန္းေမြကို ဆက္ခံၿပီး၍ စိုးမိုးအုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ထိုမင္းသားကို ၀ဓမုဥၥိကရာဇာ ဟု ဘြဲ႕သညာတပ္ခဲ့ေသာ္လည္း တိုင္းသားျပည္သူတို႔ကေတာ့ ပညတ္သြားရာ
ဓာတ္သက္ပါဟူသည္ႏွင့္အညီ သားေတာ္ကေလး ေမြးဖြားစက သားေတာ္ကေလး ေမြးဖြားေၾကာင္း ဘုရင္ႀကီးသိပါလွ်င္
ေမြးဖြားစကေလးကိုပင္ သတ္ရဲ႕ဟု တဖြဖြ ေျပာၾကားၾကေသာစကားကို အစဥ္မွီးလ်က္ ထိုဘုရင္ေလးကုိ
၀ဓမုဥၥိကမင္းဟု မေခၚတြင္ဘဲ သတ္ရဲ႕မင္းဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။ ထိုမင္း၏ စံရာၿမိဳ႕ေတာ္ကို
“သတ္ရဲ႕ၿမိဳ႕”ဟု ေခၚတြင္ၾကေလသည္။
၀ဓမုဥၥိကမင္းသည္ ခမည္းေတာ္ ကံသမင္းႀကီး တည္ေဆာက္လုပ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ
နန္းေတာ္ေဟာင္းကို အသစ္တစ္ဖန္ ျပဳျပင္ေတာ္မူ၍ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ တနဂၤေႏြေထာင့္အရပ္တြင္လည္း
ေစတီေတာ္တစ္ဆူကို တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ေလသည္။ ထိုေစတီေတာ္ကို ေရႊသက္လြတ္ေစတီဟု ဘြဲ႕နာမတပ္ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ထိုေစတီေတာ္ကို ေရႊသက္လြတ္ေစတီဟု ဘြဲ႕နာမည္တပ္ရျခင္းမွာ မယ္ေတာ္ဘုရားႀကီးသည္ ေမွ်ာတိုင္းဆ
ပဋိဘာဏဥာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံုလွ၍ မိမိေမြးကင္းစကေလးအရြယ္မွာ အရပ္တစ္ပါးသို႔ပို႔ကာ ၀ွက္၍ထားေသာေၾကာင့္
မိမိအသတ္မခံရဘဲ အသတ္လြတ္ခဲ့ရသည္ကို မယ္ေတာ္ႀကီးအား ေလးေလးစားစား အေလးထားကာ ခ်ီးမြမ္း
ဂုဏ္ျပဳေသာအေနျဖင့္ ေနာင္လာေနာင္သားမ်ား မွတ္သားရစ္ၾကရန္ ေမာ္ကြန္းေက်ာက္တိုင္စိုက္ေထာင္သကဲ့သို႔
ထင္ရွားေစရန္ ေရႊသက္လြတ္ေစတီကို တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ေရႊသက္လြတ္ေစတီေတာ္သည္ မုခ္ေလးဘက္ရိွေသာ
အေျခခံအုတ္တိုက္ေပၚတြင္ ေစတီေပါက္ထားေသာ ပုထိုးေစတီ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေစတီ၏ မုခ္ေလးဘက္၌
ေတာင္၊ ေျမာက္၊ အေရွ႕မုခ္တို႔တြင္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္စား ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား တည္ရိွၾက၍၊
အေနာက္ဘက္မုခ္တြင္ကား မယ္ေတာ္မိဖုရားႀကီး၏ ရုပ္ထုေတာ္ကို တည္ထားေလသည္။ ဤအဓိပၸာယ္မွာ
အမိအဖဟူသည္ အနႏၲဂုဏ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ တစ္ဂိုဏ္းတည္း ထား၍ ကိုးကြယ္ အပ္သည္ကို ေနာင္လာေနာင္သားတို႔အား
သိေစအပ္ပါသည္။ အထူးအားျဖင့္ ဘုရားဒကာ၏ မိခင္သည္ မိမိအသက္ကို ပဓာနမထား၊ မင္းမိန္႔ကို
ေက်ာ္လႊားကာ သား၏အသက္ ကယ္ဆယ္ခဲ့ဖူးသည္ ဟူေသာ ဂုဏ္ထူးကို ထင္ရွားစိမ့္ေသာငွာ ဤဘုရား
ဤလိုဏ္ဂူတြင္ ဘုရားႏွင့္အတူထား၍ မိခင္၏ရုပ္ထုကို တည္ထားကိုးကြယ္ခဲ့ဟန္တူေလသည္။
မိမိ အိမ့္ေရွ႕မင္းသားဘ၀ စစ္ထြက္စဥ္က ဧရာ၀တီျမစ္၏
အေရွ႕ဘက္ကမ္း၊ တေရာ္ကုန္း ၇ြာကေလးမွ အေနာက္ဘက္ ဧရာ၀တီျမစ္ဆီတို႔ ထိုးထြက္ေနေသာ ခင္တန္းအငူေပၚတြင္
တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္ကိုလည္း တံတိုင္းေလးဘက္ကာရံၿပီးလွ်င္ ရင္ျပင္ေတာ္ကုိ
အုတ္ေျမာင္းျပဳလ်က္ မြမ္းမံျပင္ဆင္ကာ ေစတီေတာ္ျမတ္ကို အထက္မွ သပိတ္ေမွာက္ေတာ္ အထိ ေရႊအျပည့္ခ်ေလသည္။
ဤသည္တြင္မွပထမဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္သည္
ေရႊခ်လိုက္ေသာအခါ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ တိုးလာလ်က္ “ဆုေတာင္းျပည့္ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ ေစတီေတာ္”
ဟု ျပည္သူမ်ားက ေခၚေ၀ၚမႈျပဳခဲ့ၾကရာ ယခုတိုင္ “ဆုေတာင္းျပည့္ ေရႊေျပာင္ေျပာင္ ေစတီေတာ္”ဟု
ေခၚမွတ္ျပဳၾကေလသည္။